Pani Szuka Pana Szukam normalnego i z poczuciem humoru faceta do dyskretnych spotkań. Mam własne... Szczegóły ogłoszenia |
Niegrzeczna Blondyneczka Chciałabym zaprosić Cię na niezobowiązujące spotkanie. Możemy zobaczyć się u Cie... Szczegóły ogłoszenia |
Niegrzeczna Blondyneczka Chciałabym zaprosić Cię na niezobowiązujące spotkanie. Możemy zobaczyć się u Cie... Szczegóły ogłoszenia |
Namiętne Spotkania - Szukam Pana Jestem osobą pozytywnie zakręcona, kochająca życie i seex. Ciągle szukam nowych ... Szczegóły ogłoszenia |
Dyskretna Marysia - Bez Sponsoringu Jestem uległą suczką i nie wstydzę się o tym mówić, kręcą mnie ostre zabawy. Ocz... Szczegóły ogłoszenia |
Młoda Muszelka Mam 18 lat i szukam tutaj faceta, który ma ochotę na młodą laskę. Spotkania tylk... Szczegóły ogłoszenia |
Luźne Spotkanie Bez Zobowiązań Szukam dyskretnego i niezależnego mężczyzny do intymnych spotkań. Nie zależy mi ... Szczegóły ogłoszenia |
Pani pozna Pana - Ogłoszenie Prywatne Chętnie poznam faceta, który szuka zwykłej koleżanki miłych spotkań. Bez zobowią... Szczegóły ogłoszenia |
Poznam Mężczyznę Młoda, atrakcyjna, naturalna, z poczuciem humoru dziewczyna poszukuje faceta, z ... Szczegóły ogłoszenia |
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | Sb | Nd |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Jeżeli wiesz o ciekawej imprezie lub wydarzeniu, dodaj ją do naszego Kalendarza Wydarzeń. DODAJ WYDARZENIE
Ponad pół roku trwała budowa ronda Pileckiego - u zbiegu ulic Ku Słońcu i Sikorskiego. Kosztem 3,9 mln zł ma być bezpieczniej. Są jednak wątpliwości. Otwarcie w poniedziałek o godz. 14.
Jedyne takie w mieście
Teoretycznie rondo jest jeszcze nieczynne, praktycznie w weekend, mimo znaków zakazu, wielu z niego już korzystało. Wystarczyło kilka minut, by zaobserwować do jakich pomyłek dochodzi.
Rondo jest nietypowe jak na Szczecin. Na wszystkich tego typu krzyżówkach w mieście oznakowanie jest najprostsze z możliwych: na wlotach ustawione są znaki "ruch okrężny" i "ustąp pierwszeństwa przejazdu". To oznacza, że na rondzie obowiązuje reguła prawej strony, a zjeżdżać wolno tylko z zewnętrznego pasa. Proste, ale na tym rondzie tak nie będzie. To ma być pierwsze w Szczecinie tzw. "rondo turbinowe", czyli takie, które objeżdżając dookoła w końcu "wyrzuci" nas na zewnętrzny pas.
Na co musicie uważać?
Na dojazdach do ronda kierowca "bombardowany jest" mnóstwem informacji. Znaki poziome na jezdni są tak gęste, że skupiając się na nich można zapomnieć o pionowych. Na lewych pasach dojazdowych na ul. Ku Słońcu (od strony Gumieniec) i Sikorskiego strzałki zezwalają tylko na jazdę w lewo..W ciągu kwadransa w sobotę widziałem kilku kierowców, którzy skręcali owszem w lewo, ale "pod prąd ronda", lub długo stali zastanawiając się jak jechać.
Kierowcy jadący od strony Gumieniec w ul. Sikorskiego mogą korzystać z obu pasów (obydwa dopuszczają skręt w lewo) przy czym na samym rondzie nie mogą zmienić pasa ruchu. Oznacza to możliwość zjechania z ronda wewnętrznym pasem. Wówczas jednak przecina się pas zewnętrzny, na którym może się znaleźć inny pojazd. Komisja odbiorowa szczególnie na ten punkt kolizyjny zwracała uwagę.
Dla jadących od strony Gumieniec niebezpieczne miejsce znajduje się jeszcze tuż przy dojeździe do wiaduktu kolejowego, gdzie wewnętrzny pas wjeżdża na torowisko. Dodatkowym niebezpieczeństwem tu będą dwie różne nawierzchnie: asfaltowa (jezdni) i betonowa (torowiska), co zwłaszcza jesienią i zimą może powodować poślizg.
I jeszcze jeden, notorycznie pojawiający się błąd kierowców: przecinanie linii ciągłej przy zjeździe w ul. Ku Słońcu w stronę Gumieniec przez opuszczających rondo, którzy wjechali na nie wcześniej niż z ul. Sikorskiego. Kierowcy tradycyjnie (jak na innych rondach) zjeżdżają najpierw z pasa wewnętrznego na zewnętrzny, by skręcić w prawo - a nie powinni.
Warszawa postawiła warunek
Dlaczego na tym niewielkim rondzie wprowadzono tak skomplikowane zasady?
W pierwszej wersji zaprojektowanej przez Akademię Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego miało to być rondo jak każde inne w Szczecinie. Projekt został zatwierdzony w mieście i zakwalifikowany przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego do dotacji w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych na Drogach.
Wszystko było w porządku do wiosny. Wówczas okazało się, że Ministerstwo Infrastruktury, dotujące przebudowę skrzyżowania, ma inny pomysł na rozwiązanie komunikacyjne tego miejsca. - Przysłali nam szkic, jak ma wyglądać organizacja ruchu w tym miejscu, a ich specjaliści podczas wizytowania budowy kategorycznie zaznaczyli, że jeśli nie zgodzimy się na ich propozycję, zabiorą nam dotację - mówi anonimowo jeden z urzędników.
Wymuszona zmiana organizacji ruchu już po wybudowaniu ronda sprawiła też, że część jezdni na rondzie wyłączono z ruchu malując tam "martwe pole" i oczywiście w ten sposób zmniejszając jego przepustowość.
Dla Gazety
Benjamin Chochulski
wiceprezydent odpowiedzialny m.in. za drogi
Przyznaję, że nie mieliśmy innego wyjścia. Musieliśmy zgodzić się na taką organizację ruchu pod groźbą utraty dotacji. A chodzi o 1 250 tys. zł. Co miałem zrobić? Zrezygnować z tych pieniędzy? Z punktu widzenia przepisów ruchu drogowego - wszystko jest OK. Jednak kłopotem jest to, że organizacja ruchu na wszystkich pozostałych szczecińskich rondach jest zupełnie inna i kierowcy mogą mieć problemy w poruszaniu się po nim. Z Policją jestem umówiony, że przez dwa tygodnie ruch na rondzie będzie poddany wnikliwej obserwacji. Jeśli stwierdzimy, że dochodzi tu do niebezpiecznych sytuacji, zmienimy organizację ruchu. Nawet kosztem dotacji.
Dodaj komentarz